با سلام
شرکت کاسپین با برند dobest امکان استفاده از نرم افزار آموزش آنلاین adobe connect را به صورت کاملا رایگان در دسترس موسسات آموزشی قرار میدهد.
آنچه در این پست میخواهیم به شما آموزش دهیم
-
- مزایا سرور های کاسپین
- آموزش کار با adobe connect و شروع کلاس مجازی یا جلسه
مزایا سرور های کاسپین
-
- عدم تحریم.
- استفاده از هارد های پر سرعت nvme و ssd برای سرعت بالا تبادل اطلاعات.
- دسترسی بسیار سریع و باور نکردنی از داخل ایران به دلیل کاهش فاصله از دیتاسنتر.
- امنیت بالای اطلاعات به دلیل عدم دسترسی شرکتهای خارجی به سرور.
مقدمه
در این بخش میخواهیم به آموزش Adobe Connect بپردازیم. اینروزها به خصوص در دوران بیماری covid 19 استفاده و یادگیری مجازی و نرمافزارهای آموزش آنلاین بسیار پرکاربرد شده اند. به همین دلیل آموزش آنلاین و داشتن یک سایت آموزش از راه دور، امروزه به یکی از نیازمندیهای جدی مراکز آموزشی تبدیل شده است. نرمافزار adobe connect یکی از بهترین نرمافزارهای موجود است که از آن برای برگزاری کلاسهای آنلاین و وبینارها استفاده میشود. چنانچه آموزش Adobe Connect را فرابگیرید، این امکان برای شما وجود دارد تا علاوه بر حضور در کلاسهای مجازی به صورت آنلاین بتوانید جلسه ها آموزشی را ضبط و در صورت نیاز آموزشها را مرور کنیدو یا در اختیار سایرین قرار دهید.
موارد استفاده از Adobe Connect :
-
-
- کنفراس در وب
کنفرانس درون شبکه
کلاسهای مجازی و آنلاین در وب
- کنفراس در وب
-
فعال سازی سرویس های Adobe Connect
مرحله هایی را که برای فعالسازی سرویسهای Adobe Connect نیاز داریم به ترتیب زیر است:
۱- در منوی start کلمهی (استارت) را سرچ میکنیم.
۲- سرویس start مربوط به Adobe Connect را کلیک راست کنید و Run as administrator را انتخاب میکنیم.
پبعد از اینکه سرویسها فعال شدند، نام Adobe Connect Host رو که در قسمت اول تنظیم کردیم رو وارد
browser میکنیم .
۱- داخل صفحه Login شوید.
۲- Username و Password را وارد کنید.
۳- ایمیلی رو که موقع نصب وارد کردیم به همراه رمز عبوری که انتخاب کردیم رو وارد میکنیم.
راه اندازی کلاس آنلاین در Adobe Connect
۴- حالا داخل صفحهای میشوید که از تب های بالای آن میتوانید جلسه یا کلاس را تشکیل کنید:
- تب Meeting را انتخاب کرده.
- بر روی Meeting List کلیک کنید و بعد New Meeting را انتخاب میکنیم.
۵- تنظیماتی که برای Meeting انجام میدهیم شامل :
- Name: نام جلسه
- Custome URL: این آدرس در ادامه URL اصلی قرار میگیرد.
- زمان شروع جلسه و مدت زمان آن
- زبان تنظیمات
- در بخش Access سه گزینه برای سطح دسترسی وجود دارد که ما گزینه آخر را انتخاب میکنیم.
حالا با این روش هر کس با آدرس URL که دارد میتوان از طریق login وارد اتاق جلسه شود.
۶- در بخش Audio Conference Setting، گزینه اول را انتخاب کنید و تیک گزینه Update Information for any items linked to this item را بزنید و بعد روی Next کلیک میکنید.
۷- یکی از مراحل آموزش Adobe Connect ساخت User ها و گروههاست.
۸- در این قسمت توضیحاتی که در تنظیمات قبلا اعمال شده، را میتوان مشاهده کنید.
با کلیک بر روی Next وارد صفحه بعدی میشویم و در آخر با کلیک بر روی Finish به مرحله نهایی این قسمت میرسیم.
۹- در این قسمت با انتخاب Meeting و Shared Meetings گذینه Meeting Information را انتخاب کنید و سپس بر روی Enter Meeting Room کلیک کنید.
۱۰- بعد از انجام تنظیمات در این قسمت از آموزش Adobe Connect وارد صفحه اصلی جلسه یا Meeting میشوید ، این بخش دارای تصویر، صدا، نمایش منابع به اشتراکگذاری شده است.
۱۱- حالا اگر بخواهیم فایل یا سندی را به اشتراک بگذاریم مراحل زیر را انجام میدهیم:
- در منوی وسط صفحه Share My Screen را انتخاب کرده و بر روی Share Document کلیک میکنیم.
- در قسمت Browse My Computer، فایل مورد نظر را (این فایل میتواند صوتی، تصویری،PDF و… باشد) از کامپیوتر خود انتخاب کرده و بعد بارگذاری کنید.
امیدوارم این آموزش مفید بوده باشه 🌹🧡